Η Deep Mind, η θυγατρική εταιρεία της Google στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης, παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα, που μπορεί να βρει τον δρόμο του με επιτυχία σε έναν εικονικό λαβύρινθο.
Η πρωτοτυπία έγκειται στο ότι ο αλγόριθμος βαθιάς μάθησης του νέου συστήματος τεχνητής νοημοσύνης μπορεί «αυθόρμητα» να μιμηθεί τη δραστηριότητα των νευρώνων του ανθρώπινου εγκεφάλου (των λεγόμενων «κυττάρων πλέγματος»), που επιτρέπουν σε έναν άνθρωπο να ξέρει τη θέση του στον χώρο, κάτι ζωτικό για να πλοηγηθεί σε έναν λαβύρινθο.
Η μεγάλη έκπληξη ήταν ότι το νέο πρόγραμμα – ένα βαθύ νευρωνικό δίκτυο, που χρησιμοποιεί πολλαπλά στρώματα τεχνητών νευρώνων για να επεξεργασθεί τις πληροφορίες – αναπαρήγαγε τους πολύπλοκους νευρικούς κώδικες που, όπως έχει αποδειχθεί από το 2005 σε εργαστηριακά πειράματα με ζώα και ανθρώπους, ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί για να προσανατολιστεί.
Με άλλα λόγια, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποίησε μόνη της την ίδια στρατηγική νοητικής πλοήγησης στον χώρο, την οποία χρησιμοποιεί και η βιολογική νοημοσύνη. Το επίτευγμα αυτό αναμένεται να βοηθήσει τους νευροεπιστήμονες στις έρευνές τους για τη λειτουργία του εγκεφάλου.
Οι ερευνητές της Deep Mind και του University College του Λονδίνου (UCL), με επικεφαλής τον Ντάρσαν Κουμαράν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Nature, σύμφωνα με το ΑΠΕ, χρησιμοποίησαν το νέο σύστημα για να εκπαιδεύσουν έναν ψηφιακό αρουραίο να βρίσκει την έξοδο σε έναν, επίσης, ψηφιακό λαβύρινθο, πιο γρήγορα και από έναν άνθρωπο έμπειρο σε αυτό το παιχνίδι.
Οι ειδικοί έκαναν λόγο για επίτευγμα-ορόσημο στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης. Μέχρι σήμερα προγράμματα αυτού του είδους είχαν πετύχει εντυπωσιακά πράγματα και είχαν νικήσει τους ανθρώπους σε διάφορα επιτραπέζια παιγνίδια (σκάκι, πόκερ, Go κ.ά.), αλλά η πλοήγηση σε έναν λαβύρινθο αποτελεί ξεχωριστή πρόκληση.
Πηγη:http://healthmag.gr