Δυσαρέσκεια πολιτών από τη λειτουργία και τις παροχές ΕΟΠΥΥ και την εξυπηρέτηση τους στα Κ.Υ.

Τι αναφέρεται στην Ετήσια Έκθεση του Πολίτη για το 2022
Αναφορές πολιτών σχετικά με τη λειτουργία και τις παροχές του ΕΟΠΥΥ, την
εξυπηρέτησή τους από Κέντρα Υγείας αλλά και από διαδικαστικά ζητήματα
όσον αφορά τη χορήγηση προνοιακών παροχών, περιλαμβάνει η Ετήσια Έκθεση
του Συνηγόρου του Πολίτης για το 2022 που παραδόθηκε πρόσφατα από τον
πρόεδρο της Ανεξάρτητης Αρχής Ανδρέα Ποττάκη στον πρόεδρο της Βουλής
Κωνσταντίνο Τασούλα. Αναλυτικότερα όσον αφορά τον ΕΟΠΥΥ τα θέματα που
αναφέρθηκαν στην έκθεση είχαν να κάνουν με αναιτιολόγητες απορριπτικές
αποφάσεις ενστάσεων, ελλείψεις στους εισηγητικούς φακέλους που συνοδεύουν
τον ιατρικό φάκελο για την έγκριση ιατρικών πράξεων υψηλού κόστους από το
Ανώτατο Υγειονομικό Συμβούλιο, πλημμελή εξυπηρέτηση από τα φαρμακεία
του ΕΟΠΥΥ και έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών. Για την εξομάλυνση των
παραπάνω δυσλειτουργιών, ο ΕΟΠΥΥ εξέδωσε, υπό μορφή εγκυκλίου, τα κάτωθι
έγγραφα: α) «Οδηγίες σχετικά με την διαχείριση ενστάσεων των ασφαλισμένων
κατά απορριπτικών αποφάσεων Διευθυντών του Οργανισμού και τη διαδικασία
έκδοσης απόφασης από την αρμόδια Ειδική Επιτροπή» και β) «Γενικές Οδηγίες για
την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού», στα οποία συμπεριλήφθηκαν οι κατά
καιρούς παρατηρήσεις του Συνηγόρου του Πολίτη.
Όσον αφορά την πρόσβαση και εξυπηρέτηση σε Κέντρα Υγείας αναφέρονται
ενδεικτικά οι παρακάτω περιπτώσεις.
Αδυναμία τηλεφωνικής επικοινωνίας πολίτη με Κέντρα Υγείας, ενώ στην επιτόπια
επίσκεψή του ενημερώθηκε ότι θα πρέπει να κλείσει τηλεφωνικό ραντεβού
για να εξυπηρετηθεί. Μετά τη διαμεσολάβηση της Αρχής, το ΚΥ προχώρησε
σε αντικατάσταση της υποδομής του τηλεφωνικού του κέντρου και πλέον η
τηλεφωνική λειτουργία γίνεται απρόσκοπτα.
Μη εξυπηρέτηση πολίτη κατά την επίσκεψή του, κατόπιν ραντεβού σε ΚΥ, για
εκτέλεση άυλης συνταγής, λόγω αδυναμίας του συγκεκριμένου ΚΥ να εκτελέσει
άυλες συνταγές. Μετά την παρέμβαση της Αρχής, το πρόβλημα επιλύθηκε/.

 

 

 

Πηγη:HealthDaily