Εργαστήριο – δίχτυ για παρενέργειες από την τεχνητή νοημοσύνη

Μια νέα καναδική μελέτη θα εξετάσει τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στην κοινωνία, εστιάζοντας στο πώς η τεχνητή νοημοσύνη στο μέλλον  θα μπορούσε να διαμορφώσει την ανάπτυξη των παιδιών, όσον αφορά τους κινδύνους και τις ευκαιρίες. Το εργαστήριο διοικείται από το CIFAR (Καναδικό Ινστιτούτο Προηγμένων Ερευνών) , που είναι μια παγκόσμια φιλανθρωπική οργάνωση με έδρα το Καναδά, που ξεκινά για να αντιμετωπίσει τα πιο σημαντικά ερωτήματα της επιστήμης και της ανθρωπότητας. Το τελευταίο θέμα – τεχνητή νοημοσύνη – εξετάζεται στο πλαίσιο της μελλοντικής εξέλιξης της τεχνολογίας και του τρόπου με τον οποίο αυτό θα επηρεάσει τη ζωή των παιδιών. Σήμερα τα παιδιά αντιπροσωπεύουν το 1/3 των χρηστών της τεχνολογίας και αυτό το επίπεδο πρόκειται να συνεχιστεί καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο εξελιγμένη.

Η τεχνολογία και η σχέση της με τα παιδιά έχουν θετικό και αρνητικό αντίκτυπο. Από τη θετική πλευρά, η τεχνολογία βοηθά στην εκπαίδευση και βελτιώνει την εκμάθηση. Από την αρνητική πλευρά, μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις, τις δεξιότητες γραφής και υπάρχουν πρότυπα των προβλημάτων ψυχικής υγείας, ειδικά σε σχέση με τα κοινωνικά μέσα.

Αυτές οι σχέσεις έχουν ως στόχο να εμβαθύνουν καθώς οι αλγόριθμοι καθίστανται πιο εξελιγμένοι και περαιτέρω διαμορφωμένοι στο παιδικό ηλεκτρονικό περιεχόμενο. Αυτός είναι ένας από τους τομείς που επιθυμεί να διερευνήσει ο ηγέτης του εργαστηρίου Candice Odgers, συν-διευθυντής του προγράμματος Child & Brain Development της CIFAR. Όσον αφορά τις ευκαιρίες, το εργαστήριο θα εξετάσει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ίσων ευκαιριών μάθησης, στην προστασία της ιδιωτικής ζωής και στη βελτιστοποίηση των ευκαιριών για τα παιδιά.

Με τα αρνητικά που πρέπει να αντιμετωπιστούν, το εργαστήριο θα εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι αλγόριθμοι που οδηγούν τα μέσα και την τεχνολογία μας μπορούν να ενισχύσουν τον ρατσισμό, τον σεξισμό, τον abilism και άλλες μορφές κοινωνικής ανισότητας και αδικίας. Αυτό που απαιτείται είναι ένα νέο παράδειγμα που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της « αλγοριθμικής δικαιοσύνης για τα παιδιά».

 

Πηγη:https://www.healthweb.gr/