ΗΔΙΚΑ: Τι απαντά για τα συνεχιζόμενα προβλήματα στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση

Δίχως τέλος φαίνεται ότι είναι τα προβλήματα στο νέο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης που διαχειρίζεται η ΗΔΙΚΑ.

Όπως ισχυρίζονται οι γιατροί δια μέσω των συλλόγων τους καθημερινά διαπιστώνουν όλο και νέες δυσκολίες κάθε φορά που θέλουν να γράψουν συνταγές και εξετάσεις στους ασθενείς τους.

Παρότι τόσο ο υπουργός υγείας όσο και η διοίκηση της ΗΔΙΚΑ ισχυρίζονται ότι το σύστημα λειτουργεί κανονικά με ελάχιστες δυσκολίες και οι συνταγές δίνονται κανονικά στους ασφαλισμένους, η ιατρική κοινότητα σε καθημερινή βάση σχεδόν διαπιστώνει δυσλειτουργίες στο ηλεκτρονικό σύστημα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι πριν από δυο 24ωρα οι γιατροί δεν μπορούσαν να εκτυπώσουν τις συνταγές φαρμάκων αλλά και τα παραπεμπτικά για διαγνωστικές εξετάσεις, κάτι που συνήθως διευκολύνει τους ηλικιωμένους ασθενείς οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τα ψηφιακά συστήματα και την άυλη συνταγογράφηση.

ΗΔΙΚΑ: Μόνο για δυο ώρες τα προβλήματα

Η ΗΔΙΚΑ με ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η διακοπή της δυνατότητας εκτύπωσης των συνταγών διήρκεσε μόλις για 2 ώρες και οφειλόταν σε δικτυακό πρόβλημα.

Πάντως ο φορέας διευκρινίζει μετά από σχετικά δημοσιεύματα ότι δεν διαθέτει πενταψήφιο τηλεφωνικό αριθμό για να κλείνουν τα ραντεβού με γιατρούς οι ασφαλισμένοι, ενώ επιμένει πως οι ασθενείς θα πρέπει να αξιοποιούν την άυλη συνταγογράφηση η οποία δεν χρειάζεται και εκτύπωση.

Σημειώνει πάντως ότι ήδη χρησιμοποιείται από 5,7 εκατ. πολίτες, ενώ ότι το 2024 το 60% των συνταγών που εκτελέστηκαν ήταν άυλες.

 

 

Πηγη: https://www.healthreport.gr/