Η Amazon θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της για να διακόψει τα πάντα από την αλυσίδα εφοδιασμού φαρμακευτικών προϊόντων μέχρι τη διαχείριση της Medicare. Η Amazon προσπαθεί να κυριαρχήσει περισσότερο απ’ ό, τι σε απευθείας σύνδεση λιανικό εμπόριο. Ο μεγαλοπρεπής ηλεκτρονικός εμπορικός τομέας αντιμετωπίσει σοβαρά την είσοδό του στην υγειονομική περίθαλψη, φέρνοντας μαζί του ένα μη παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο, υποδομή στον τομέα της εφοδιαστικής και της πληροφορικής και την αγάπη των πελατών.
Πολλοί υπάρχοντες γίγαντες της υγείας προσπαθούν να ανταγωνιστούν, ενώ άλλοι αναζητούν τρόπους για να αποδείξουν ότι μπορούν και να ξεπεράσουν την Amazon. Αλλά αυτή δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της Amazon να μεταμορφώσει το χώρο. Μεταξύ 1999-2000, η εταιρεία άρχισε να επενδύει χρήματα στο Drugstore.com με σχέδια να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου στον χώρο του φαρμακείου. Τελικά έτρεξε στον υπάρχοντα ιστό των μεσαζόντων, των ρυθμιστικών αρχών και άλλων, οι οποίες έθεσαν τις φιλοδοξίες του σε σταμάτημα.
Τώρα, η Amazon προσπαθεί και πάλι. Νωρίτερα φέτος, ανακοίνωσε κοινή επιχείρηση υγειονομικής περίθαλψης με την JPMorgan Chase και την Berkshire Hathaway. Πριν από τη συνεργασία, η εταιρεία εξαγόρασε το ηλεκτρονικό φαρμακείο PillPack για σχεδόν $ 1B. Αλλά δεν είναι η μόνη εταιρεία τεχνολογίας που επεκτείνεται στην υγειονομική περίθαλψη. Πολλοί προχωρούν στο χώρο, παίζοντας στα δυνατά τους σημεία: Το ορατό από τον ασθενή όραμα της Apple δίνει προτεραιότητα στους καταναλωτές, ενώ η Google συνεχίζει να εφαρμόζει την τεχνητή νοημοσύνη σε όλα, από τις ιατρικές συσκευές έως τις λύσεις διαχείρισης του τρόπου ζωής. Η Microsoft κατασκευάζει διαχείριση δεδομένων υγείας πάνω από την πλατφόρμα του cloud Azure.
Σε έρευνα για την υγειονομική περίθαλψη 2025 προέκυψε ότι ο πρώτος τεχνολογικός γίγαντας που θα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην υγειονομική περίθαλψη είναι η Google και στη συνέχεια η Amazon.
Όμως, καθώς ο γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου μετακινείται στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, προκύπτουν πολλά ερωτήματα:
Ποιες στρατηγικές σκοπεύει να χρησιμοποιήσει η εταιρεία για να εισέλθει σε νέους στόχους, ειδικά εκείνους με εδραιωμένους ηγέτες στο χώρο;
Ποιες εταιρείες κινδυνεύουν περισσότερο για την είσοδο του Αμαζονίου; Ποια επιχειρηματικά μοντέλα θα καταστούν άνευ αντικειμένου αν η Amazon επιλέξει να εισέλθει στο χώρο;
Θα έχουν τα πλεονεκτήματα του Amazon – τα οποία έχουν λειτουργήσει καλά σε τομείς όπως το λιανικό εμπόριο – μεταφράζονται μέσω της υγειονομικής περίθαλψης, ή η εταιρεία είναι έξω από το στοιχείο της;
Είναι σωστό το χρονοδιάγραμμα; Ποιοι παράγοντες σήμερα θα επιτρέψουν στο Amazon να επιτύχει στην υγειονομική περίθαλψη;
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα του CB Insights, ανακαλύπτουμε τον τρόπο με τον οποίο η Amazon προωθεί την υγειονομική περίθαλψη, εστιάζοντας στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αξιοποιεί την τρέχουσα στρατηγική της για να κινηθεί σε διαφορετικές περιοχές του χώρου.
Η ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΗΣ AMAZON’S HEALTHCARE
Καθώς η Amazon μπαίνει για δεύτερη φορά στην υγειονομική περίθαλψη, φέρνει στο τραπέζι αρκετές νέες δυνάμεις.
Η τρέχουσα κλίμακα και η εμβέλειά της είναι μεγαλύτερες από ποτέ. Η εταιρεία έχει ένα άμεσο πλεονέκτημα διανομής σε περισσότερους από 300 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες, 100 εκατομμύρια μέλη και περίπου 5 εκατομμύρια πωλητές στην περιοχή, οι οποίοι θα μπορούσαν να αποδειχθούν χρήσιμοι εάν θα αναπτύσσουν λύσεις για τις μικρές επιχειρήσεις. Συνεργαζόμενοι με την JPMorgan και την Berkshire Hathway, η Amazon διαθέτει πλέον μια ομάδα περισσότερων από 1.2 εκατομμυρίων υπαλλήλων – ποικίλες σε κοινωνικοοικονομική κατάσταση, γεωγραφία και ηλικία, μεταξύ άλλων – για να δοκιμάσουν τα προϊόντα της πριν από την απελευθέρωσή τους στο κοινό. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο όταν αναζητάτε λύσεις που λειτουργούν τόσο για ειδικές περιπτώσεις χρήσης (π.χ. διαχείριση χρόνιων ασθενειών) όσο και για απαιτήσεις πληθυσμού (π.χ. φαρμακευτική παράδοση).
Πηγή:https://www.healthweb.gr/