Οι άνθρωποι του PR αγαπούν να αναλύουν τις στρατηγικές επικοινωνίας για μεγάλες κυβερνητικές ανακοινώσεις. Και δεδομένου ότι ήταν τόσο λίγοι και πολύ ανάμεσα στο πολιτικό τοπίο που κυριαρχείται από το Brexit, η ανάπτυξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης του δεκαετούς σχεδίου του NHS εκδηλώθηκε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Eνα θέμα κυριαρχούσε: Πρόληψη.
Φυσικά, η πρόληψη στην υγειονομική περίθαλψη δεν είναι κάτι νέο. Αλλά το 2019 υπάρχει μια «μάρκα» για την πρόληψη και μια κλήση συσπείρωσης πίσω από την οποία οι πολυάριθμοι υποστηρικτές της μπορούν να συγχωνευθούν. Αυτή είναι η κοινωνική συνταγογράφηση, ο νέος όρος ομπρέλα για μη ιατρικές παρεμβάσεις – η ιδέα ότι οι ιατροί GP μπορούν και πρέπει να γράψουν συνταγή για κοινωνικές δραστηριότητες όπως γκολφ, παρακολούθηση πτηνών και μπίνγκο αντί για ιατρικές παρεμβάσεις.
Όχι μόνο, η κοινωνική συνταγογράφηση ,διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην έναρξη του σχεδίου του NHS, αρχίζει να έχει θεμελιώδη επίδραση στη χάραξη πολιτικής από το NHS και στο μελλοντικό όραμα της βρετανικής υγειονομικής περίθαλψης.
Είναι εύκολο να καταλάβουμε, γιατί οι επικεφαλής της NHS Comms χρησιμοποίησαν τη θετική οπτική των πρωτοβουλιών κοινωνικής συνταγογράφησης για να ακολουθήσουν το δεκαετές σχέδιο. Αναμφίβολα, είναι το τέλειο όχημα για την επικοινωνία ενός συστήματος υγειονομικής περίθαλψης του 21ου αιώνα.
Η εικόνα της εκπομπής δεν είναι των νοσοκομειακών διαδρόμων, των ανθρώπων με λευκές ποδιές και του χειρουργικού εξοπλισμού – είναι ζωντανές κοινότητες και άνθρωποι που κάνουν πράγματα για να διατηρηθούν υγιείς.
Οι κοινωνικοί συνταγογράφοι,λένε ότι αυτό το μοντέλο θα προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα απ ‘ό, τι η φαρμακευτική αγωγή μόνο, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τις κοινότητες και την κοινωνική συνοχή. Βασικά για τους πολιτικούς, οι υποστηρικτές υποστηρίζουν ότι αυτό μπορεί να γίνει σε ένα κλάσμα της τιμής των βιοφαρμακευτικών θεραπειών.
Οι δύσπιστοι , καταδεικνύουν έλλειψη αποδεικτικών στοιχείων ότι η κοινωνική συνταγογράφηση είναι αποτελεσματική, αλλά σε αυτόν τον κόσμο μετά από εμπειρογνώμονες, δεν είναι ένα ισχυρό μήνυμα και όραμα τόσο εξίσου σημαντικό με τη βάση τεκμηρίωσης;
Έχουν σίγουρα κάνει ένα συναρπαστικό επιχείρημα, και είναι καλά χρονικά, επίσης. Το NHS βρίσκεται σε διαδικασία επανεμφανίσεώς του, αλλάζοντας την αποστολή του από το να είναι μια «υπηρεσία ασθένειας» σε ένα κοινωνικό ίδρυμα επικεντρωμένο στη βελτίωση της κοινωνικής ευημερίας. Αυτό δεν συμβαίνει αμέσως, φυσικά – το NHS χρειάζεται ακόμα φάρμακα και νοσοκομεία – αλλά η γλώσσα και το όραμα του NHS αλλάζουν μπροστά στα μάτια μας. Είναι η κοινωνική συνταγογράφηση, όχι η ιατρική καινοτομία, στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής.
Η βιομηχανία των βιοεπιστημών έχει χάσει αδιαμφισβήτητα ένα κόλπο για να κρίνει τον αντίκτυπο και τη σημασία της αύξησης της κοινωνικής συνταγογράφησης. Ενώ οι φαρμακοβιομηχανίες μιλούν για το Brexit, τη βιομηχανική στρατηγική και την τιμολόγηση των φαρμάκων, οι κοινωνικοί συνταγογράφοι έχουν ασχοληθεί με την ανάπτυξη της πολιτικής του NHS. Και το έχουν κάνει με επιτυχία.
Το NHS έχει δεσμευτεί να αυξήσει τις υπηρεσίες κατά 4,5 δισ. Λίρες, ενώ επίσης θα χρηματοδοτήσει 1.000 νέους κοινωνικούς συνταγογράφους και θα δημιουργήσει μια ακαδημία κοινωνικής συνταγογράφησης και ένα πλαίσιο αξιολόγησης. Το πιο σημαντικό, από την κορυφή προς τα κάτω, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής του NHS είναι τώρα επιφορτισμένοι με την ενσωμάτωση της κοινωνικής συνταγογράφησης μέσω μεταρρυθμίσεων στις δομές πρωτοβάθμιας περίθαλψης και ανάθεσης.
Πηγη:https://www.healthweb.gr/