Την εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου με την ανοχή απέναντι στα «ΛΕΥΚΑ ΤΑΞΙ» δηλαδή τα παράνομα ιδιωτικά ασθενοφόρα, που κάνουν τις δευτερογενείς διακομιδές ασθενών από και προς Υγειονομικές Μονάδες καταγγέλλει η ΠΟΕΔΗΝ.
Πρόκειται για μία παγκόσμια πρωτοτυπία του Ελληνικού Συστήματος Υγείας, όπως εξηγεί η ομοσπονδία, «οι πολίτες για να εξυπηρετηθούν στις δευτερογενείς διακομιδές βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη καταφεύγοντας σε ιδιώτες» επεξηγώντας ότι δεν μπορούν να περιμένουν και τρεις ημέρες στο νοσοκομείο μετά το εξιτήριο για να πάνε σπίτι τους.
Ωστόσο η ΠΟΕΔΗΝ υπενθυμίζει ότι ρητώς η νομοθεσία προβλέπει ότι οι διακομιδές γίνονται χωρίς κόμιστρο, γι’αυτό και ζητά την παρέμβαση του Υπουργού Υγείας προκειμένου «να σταματήσει το πάρτι της εκμετάλλευσης των ασθενών».
Η «φάμπρικα»
Εξαιτίας της αδυναμίας ανταπόκρισης τόσο των Νοσοκομείων (κατάργηση κλάδου οδηγών) όσο και του ΕΚΑΒ, το οποίο ασχολείται κατά προτεραιότητα με τις επείγουσες διακομιδές, η ΠΟΕΔΗΝ στηλεύτευει τα φαινόμενα με τους κλινικάρχες που «επινοικιάζουν ασθενοφόρα σε ιδιώτες οι οποίοι με την σειρά τους δρούνε ανενόχλητα στο ΕΣΥ».
Η ομοσπονδία διαμαρτύρεται γιατί «περισσότερες από 300 ιδιωτικές κινητές μονάδες διακομιδής ασθενών, λυμαίνονται το ευαίσθητο αυτό πεδίο της υγείας, παραβιάζοντας προκλητικά το ισχύον νομικό πλαίσιο και αποκομίζοντας τεράστια και «μαύρα» κέρδη εις βάρος των ασθενών».
Για να γλιτώσουν από την δαγκάνα του νόμου οι εν λόγω ιδιωτικές εταιρείες «βρήκαν πατέντα και ονόμασαν τα ασθενοφόρα «Λευκά Ταξί», τα οποία είναι εφοδιασμένα με καροτσάκι και ανσασέρ για να ανεβάζουν τους ασθενείς. Δεν διαθέτουν φορείο για να μοιάζουν με ταξί».
Ωστόσο, εγκυμονεί κινδύνους σύμφωνα με τους νοσοκομειακούς εργαζόμενους, η μεταφορά χειρουργημένων ασθενών «που πρέπει να βρίσκονται σε ακινησία και να μεταφερθούν σπίτι τους με φορείο, αναγκάζονται να πληρώνουν αδρά «λευκό ταξί» και μεταφέρονται σε καρότσι με κίνδυνο υποτροπής των τραυμάτων που φέρουν».
Επιπρόσθετα, ασφαλιστικές εταιρίες χρησιμοποιούν τα ασθενοφόρα τους για μεταφορά ασθενών από Νοσοκομεία στο σπίτι τους και λαμβάνουν υψηλό κόμιστρο αν και απαγορεύεται τέτοια χρήση, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ομοσπονδίας.
Η χρέωση
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει η ΠΟΕΔΗΝ, η «ταρίφα» για μια διακομιδή εντός του κάθε νομού κυμαίνεται από 50 έως 80 ευρώ, ανάλογα την απόσταση. «Η δε χρέωση για διακομιδή από νομό σε άλλο νομό μπορεί να αγγίξει και τα 1.000 ευρώ».
Στα χέρια των μελών της ΠΟΕΔΗΝ έφθασε παράνομη απόδειξη καταβολής κομίστρου 140 ευρώ σε ασφαλιστική εταιρία από ασθενή.
«Μετά αναρωτιούνται γιατί οι ιδιωτικές δαπάνες υγείας στη χώρα μας είναι υψηλότερες από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (3,5% του ΑΕΠ στη χώρα μας, 1% Μ.Ο. στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)» σχολιάζεται με νόημα στην ανακοίνωση της ομοσπονδίας.
Ο νόμος
Κατά τη νομοθεσία, άδεια ασθενοφόρου για τη μεταφορά ασθενών διατίθεται σε ιδιωτικές κλινικές, επιχειρήσεις που απασχολούν εργάτες ή τεχνίτες, σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα εξειδικευμένα για τη μεταφορά εξεταζόμενων σε αυτά, σε Μονάδες χρόνιας αιμοκάθαρσης, σε Προνοιακές Μονάδες και ασφαλιστικές εταιρίες για την μεταφορά ασφαλισμένων χωρίς την άμεση ή έμμεση είσπραξη κομίστρου.
Η ΠΟΕΔΗΝ υπογραμμίζει ότι σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, τα ιδιωτικά ασθενοφόρα θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση μεταφορών ασθενών δικαιούχων από τους νόμιμους κατόχους των Ασθενοφόρων, χωρίς κόμιστρο.
Πηγη:https://virus.com.gr