Οι παλάμες μας λένε πολλά για τη συναισθηματική μας κατάσταση, καθώς συνήθως ιδρώνουν όταν οι άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι ή νευρικοί. Αυτή η αντίδραση χρησιμοποιείται για τη μέτρηση του συναισθηματικού στρες και τη βοήθεια ατόμων με προβλήματα ψυχικής υγείας.
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν και στο Πανεπιστήμιο του Τέξας A&M εφάρμοσαν την αναδυόμενη τεχνολογία ηλεκτρονικού τατουάζ (e-tattoo) σε αυτόν τον τύπο παρακολούθησης, γνωστό και ως ηλεκτροδερμική δραστηριότητα ή ανίχνευση EDA.
Σε μια πρόσφατη εργασία που δημοσιεύθηκε στο Nature Communications, οι ερευνητές δημιούργησαν ένα e-tattoo με βάση το γραφένιο που προσκολλάται στην παλάμη, είναι σχεδόν αόρατο και συνδέεται με ένα έξυπνο ρολόι. «Δεν εμποδίζει καθόλου, σε σημείο που οι άνθρωποι ξεχνούν μερικές φορές ότι το φορούν. Παράλληλα, μειώνει το κοινωνικό στίγμα της χρήσης αυτών των συσκευών σε τόσο εμφανή σημεία στο σώμα», δηλώνει ο Nanshu Lu, καθηγητής στο Τμήμα Μηχανικής Αεροδιαστημικής και Μηχανικής Μηχανικής και επικεφαλής της εργασίας.
Ο Lu και οι συνεργάτες τουπροχωρούν εδώ και πολλά χρόνια την τεχνολογία wearable e-tattoo. Το γραφένιο ήταν ένα αγαπημένο υλικό λόγω του πόσο λεπτό είναι και πόσο καλά μετρά το ηλεκτρικό δυναμικό από το ανθρώπινο σώμα, οδηγώντας σε πολύ ακριβείς μετρήσεις.
Όμως, τέτοια εξαιρετικά λεπτά υλικά δεν μπορούν να αντέξουν πολύ γιαυτό και η εφαρμογή τους σε σημεία του σώματος με κίνηση, όπως η παλάμη, είναι δύσκολη. Όμως, το μυστικό αυτής της ανακάλυψης είναι πώς το e-tattoo στην παλάμη μπορεί να μεταφέρει με επιτυχία δεδομένα σε ένα άκαμπτο κύκλωμα—σε αυτήν την περίπτωση ένα έξυπνο ρολόι που διατίθεται στο εμπόριο, σε περιβάλλοντα εκτός εργαστηρίου.
Η τρέχουσα τεχνολογία παρακολούθησης παλάμης χρησιμοποιεί ογκώδη ηλεκτρόδια που πέφτουν και είναι πολύ ορατά ή αισθητήρες EDA που εφαρμόζονται σε άλλα μέρη του σώματος, γεγονός που παρέχει λιγότερο ακριβή ένδειξη.
Άλλοι ερευνητές έχουν δοκιμάσει παρόμοιες μεθόδους χρησιμοποιώντας κορδέλες ίσιας γραμμής πάχους νανομέτρων για να συνδέσουν το τατουάζ με έναν αναγνώστη, αλλά δεν κατάφεραν να διαχειριστούν την πίεση της συνεχούς κίνησης.
Ο Lu είπε ότι οι ερευνητές εμπνεύστηκαν από την εικονική πραγματικότητα (VR), το gaming και το εισερχόμενο μετασύμπαν για αυτήν την έρευνα. Το VR χρησιμοποιείται σε ορισμένες περιπτώσεις για τη θεραπεία ψυχικών ασθενειών. Ωστόσο, η ικανότητα της ανθρώπινης επίγνωσης στο VR εξακολουθεί να λείπει από πολλές απόψεις.
«Θέλετε να μάθετε αν οι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε αυτή τη θεραπεία», είπε ο Lu. “Τους βοηθάει; Αυτή τη στιγμή, είναι δύσκολο να το πω.”
Άλλα μέλη της ομάδας περιλαμβάνουν τους Hongwoo Jang και Eunbin Kim από το Texas Materials Institute. Sangjun Kim και Kyoung-Ho Ha από το Walker Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Xiangxing Yang από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Οικογένειας Chandra. και οι Kaan Sel και Roozbeh Jafari από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Texas A&M.
Πηγη: https://healthmag.gr/