Πιο ενεργή συμμετοχή στην έρευνα και ανάπτυξη νέων θεραπειών ζητούν από τις φαρμακευτικές εταιρείες οι Σύλλογοι Ασθενών. Καλύτερη εταιρεία διεθνώς σε φήμη η Novartis.
Ενδιαφέρονται ήταν τα ευρήματα παγκόσμιας έρευνας για την εταιρική φήμη των φαρμακευτικών εταιρειών από την πλευρά των ασθενών, στην οποία συμμετείχε η Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα. Σε διεθνές επίπεδο, οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις φαίνεται πως έχουν καλή φήμη σε τομείς όπως η παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας. Τιμολογιακά, όμως, σκοράρουν πολύ χαμηλότερα…
Ειδικότερα:
- 41% δήλωσαν ότι η φαρμακοβιομηχανία είχε μια «άριστη» ή «καλή» φήμη και την κατέταξε 3η από τους 9 τομείς υγείας της εταιρικής φήμης.
- 53% πιστεύει ότι το 2018 η βιομηχανία φαρμακευτικών προϊόντων ήταν «άριστη» ή «καλή» στην παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας
- 9% δήλωσε ότι η φαρμακοβιομηχανία στο σύνολό της ήταν άριστη» ή «καλή» στη διαμόρφωση δίκαιης τιμολογιακής πολιτικής.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα επίπεδα ενασχόλησης των ασθενών στην έρευνα και ανάπτυξη των φαρμακευτικών το 2018 σε σχέση με το 2017 έδειξαν:
- 81% των συλλόγων συνεργάζονται με φαρμακευτικές εταιρείες για διάφορα projects
- 14% των συλλόγων που συνεργάζονται με φαρμακευτική εταιρεία δήλωσαν ότι συμμετείχαν σε κλινικές δοκιμές των εταιρειών (το αντίστοιχο ποσοστό το 2017 ήταν 13%).
- 7% των συλλόγων που συνεργάζονται με φαρμακευτική εταιρεία δήλωσαν ότι ασχολούνταν με δραστηριότητες ανάπτυξης φαρμάκων των εταιρειών – δηλαδή μετά την ολοκλήρωση των κλινικών δοκιμών.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης του 2018, η εταιρεία Novartis είναι η καλύτερη εταιρεία παγκοσμίως σε φήμη, καταλαμβάνοντας τη θέση αυτή για πρώτη φορά διαδέχοντας τη Pfizer.
Η έρευνα διεξήχθη σε 18 γλώσσες και έλαβαν μέρος συνολικά 1218 σύλλογοι ασθενών από 78 χώρες, το 61% των οποίων ήταν εθνικοί σύλλογοι ομάδες ασθενών σε εθνικό επίπεδο και το 9% ήταν παγκόσμιοι σύλλογοι. Αφορούσαν δε 102 ιατρικές ειδικότητες.
Οι δείκτες στους οποίους διεξήχθη η έρευνα του 2018 για την εταιρική φήμη ήταν:
-
- Η ύπαρξη μιας αποτελεσματικής στρατηγικής με κέντρο τον ασθενή
- Η παροχή υψηλής ποιότητας ενημέρωση στον ασθενή
- Η εξασφάλιση προστασίας του ασθενή
- Η παροχή υψηλής ποιότητας αποτελεσματικών προϊόντων
- α) Η ύπαρξη διαφάνειας όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική
β) Η ύπαρξη διαφάνειας για την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων των κλινικών ερευνών
γ) Η ύπαρξη διαφάνειας για τα κονδύλια των μετόχων
-
-
- Άσκηση καθηκόντων με ακεραιότητα
- Αποτελεσματική συνεργασία με ομάδες ασθενών
- Διάθεση υπηρεσιών και όχι μόνο ένα φάρμακο
- α)Συμμετοχή ασθενών στην έρευνα προϊόντων της εταιρείας,
-
β) Συμμετοχή ασθενών στην παραγωγή των προϊόντων (συμπεριλαμβανομένων των κλινικών ερευνών).
Πηγη:https://virus.com.gr/